Allmänna Villkor
AMARÀ STOCKHOLM

Senast uppdaterad: 2025-04-02

1. Allmänt

Dessa allmänna villkor ("Villkoren") gäller när du som konsument handlar i AMARÀ STOCKHOLMs butik eller via vår hemsida. AMARÀ STOCKHOLM (organisationsnummer 559460-7649) följer svensk konsumentlagstiftning.

Vid kreditköp måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller ändra beställningar vid felaktiga uppgifter eller betalningsanmärkningar.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, tryckfel, felaktiga priser eller lagersaldon.

2. Avtal om köp

Ett bindande avtal uppstår först när betalning mottagits och varan överlämnats eller levererats. Vi rekommenderar att du sparar kvitto eller orderbekräftelse som bevis på ditt köp.

3. Priser, avgifter och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.
Eventuella ändringskostnader (t.ex. skrädderi, dragkedjor eller viktjusteringar) tillkommer och betalas av kunden.
Tillgängliga betalningsalternativ visas i butik eller på hemsidan.

4. Kampanjer och erbjudanden

AMARÀ kan erbjuda tidsbegränsade kampanjer och rabatter.
Villkor gäller endast under kampanjperioden och för utvalda produkter.

OBS: Kampanjer, rabatter och erbjudanden kan inte kombineras, om inget annat anges.

Efter kampanjens slut gäller ordinarie pris.

5. Leverans och transport (vid onlineköp)

  • Leverans sker enligt informationen vid köptillfället.

  • Leveranstiden är max 60 arbetsdagar om inget annat avtalats.

  • Vid försening över 60 dagar (och om det inte beror på kunden) har du rätt att häva köpet.

  • Outlösta paket debiteras med administrations- och fraktkostnad.

6. Ångerrätt och bytesrätt

🏬 Köp i fysisk butik

Ingen ångerrätt eller bytesrätt erbjuds vid köp i butik, enligt gällande lag.

🌐 Köp via hemsidan

Vid distansköp har du 7 dagars öppet köp och bytesrätt från mottagandet av varan.
Villkoren för retur är:

  • Oanvänd produkt

  • Originalskick

  • Alla etiketter kvar

  • Returfrakt betalas av kunden

Kontakta oss innan du gör en retur.

7. Skrädderi & bokningspolicy

  • Bokar du tid för skräddarsydda ändringar och avbokar mindre än 24 timmar innan, debiteras du 1000 kr i avgift.

  • Om du inte provar klänningen innan upphämtning, godkänner du automatiskt dess skick.
    AMARÀ ansvarar inte för skador, passform eller fel som upptäcks efter upphämtning. Dessa kan inte åtgärdas i efterhand.

8. Garanti och reklamation

  • Vissa produkter har garanti som täcker ursprungliga fabrikationsfel (ej dragkedjor).

  • Spara alltid kvittot – det är ditt garantibevis.

  • Du har rätt att reklamera fel inom 3 år, om felet fanns vid köpet.

  • Vid godkänd reklamation erbjuds reparation, byte, prisavdrag eller återbetalning enligt Konsumentköplagen.
    Vi följer alltid ARN:s beslut: www.arn.se

9. Force Majeure

AMARÀ ansvarar inte för förseningar eller skador på grund av omständigheter utanför vår kontroll, t.ex.:

  • Naturkatastrofer

  • Pandemier

  • Krig

  • Myndighetsåtgärder

  • Tekniska fel

I dessa fall erbjuds kunden ett tillgodokvitto. Returer godkänns ej.

10. Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera eller ändra dessa villkor. Nya villkor gäller från publiceringsdatum på hemsidan eller vid nästa köp.

11. Ogiltighet

Om någon del av dessa villkor anses ogiltig, påverkar detta inte övriga villkors giltighet.

12. Tvist och tillämplig lag

Vi rekommenderar alltid att du kontaktar vår kundtjänst vid tvist.

Om tvisten inte kan lösas kan du vända dig till:

Alla tvister regleras enligt svensk lag och avgörs i svensk domstol.